Lomma Festen 2018 | Sverigedemokraterna i Lomma

Lomma Festen 2018

Den 26 maj deltog Sverigedemokraterna i Lomma på Lomma Festen. I vårt tält fanns våra kandidater inför valet att samtala med, men även en hel del politiskt material för dem som var intresserade. Vi hade även representanter från vårt ungdomsförbund, Ungsvenskarna, på plats för att samtal med de yngre som var politiskt intresserad. Vi skulle även vilja tacka alla underbara människor som besökte vårt tält denna dagen.

I vårt tält hade vi 2st tävlingar. En tips-fråge tävling med 10st frågor som mesta del behandlade lokala frågor om Sverigedemokraterna i Lomma. Till vår tävling ”Gissa antal pins” deltog 299st. Ett stort tack till alla deltagare. Vinsten gick till en dam i Bjärred som med sin gissning på 523st kom närmst det korrekta svaret som var 521st. Ett stort grattis till Er!

Vi deltog även i politiker racet! En kanot paddling mellan de politiska partierna i Lomma kommun. Från SD Lomma deltog våra 2st kandidater till kommunfullmäktige Jonas Olsson och Oscar Sedira. Dessa 2st härliga grabbar tog hem seger för oss!

Fr. V. Övre. Ida Pettersson, Ronja Svensson, Robin Persson, Oscar Sedira, Conny Ringström, Anders Bergström.
Fr. V. Nedre. Olle Sköldh, Jonas Olsson, Jimmy Ringström.
Foto: Björn Almqvist

Fr. V. Natalia Engstedt, Jonas Olsson, Åsa Nilsson.
Foto: Jimmy Ringström

Ungsvenskarna från vårt ungdomsförbund.
Fr. V. Ronja Svensson, Ida Petersson, Olle Sköldh, Robin Persson.

Sverigedemokraternas tältplats.

Gissa pins tävlingen

Burken med pins rätt antal 521st

Oscar Sedira och Jonas Olsson förbereder inför paddlingen.
Foto: Jimmy Ringström

Här har startskottet precis gått.
Foto: Jimmy Ringström

Direkt efter start blev det ett litet krockderby. Med Moderaterna på vänster sidan och Centern på högersidan kände vi oss rätt så klämda.
Foto: Jimmy Ringström

Efter en kraftig inbromsning av Jonas Olsson lyckades vi med manövern att få över Moderaterna på höger sida om oss. Vilket öppnade upp vägen för oss. Endast Centern stod i vår väg! Foto: Jimmy Ringström

Sida vid sida med Centern närmade vi oss första svängen.
Foto: Jimmy Ringström

Efter en utmanövrering i svängen stod vattnet vidöppet och vi var på första plats!
Foto: Jimmy Ringström

När inga andra motståndare var i vägen kunde vårar grabbar ge full gas och drog ifrån rejält.
Foto: Jimmy Ringström

Ingen motståndare fanns inom hästlängder och vinsten var vår! Grattis till grabbarna som tog hem seger där den hör hemma! Hos oss Sverigedemokrater.