Lomma Festen 2019 | Sverigedemokraterna i Lomma

Lomma Festen 2019

Den 25 maj deltog Sverigedemokraterna i Lomma på Lomma Festen. I vårt tält fanns våra representanter från de olika nämnderna att samtala med, men även en hel del politiskt material inför EP-valet för dem som var intresserade. Vi hade även representanter från vårt ungdomsförbund, Ungsvenskarna, på plats för att samtal med de yngre som var politiskt intresserad. Vi skulle även vilja tacka alla underbara människor som besökte vårt tält denna dagen.

I vårt tält hade vi 1st tävlingar. En tips-fråge tävling med 10st frågor som mesta del behandlade EP-val frågor om Sverigedemokraterna.

Vi deltog även i politiker racet! En kanot paddling mellan de politiska partierna i Lomma kommun. Från SD Lomma deltog våra 2st,( fjolårets vinnare), Jonas Olsson och Oscar Sedira i ett försök att försvara titeln. Dessa 2st härliga grabbar fick en väldigt svår start! Efter att varit inträngda i starten och legat näst sist, kämpade grabbarna sig fram till en 2:a plats! Tyvärr tog Socialdemokraterna hem segern!

Tältet har precis blivit färdigt!
Fr. V. : Åsa Nilsson, Jeanette Larson, Rickard Hansson.
Foto: Jimmy Ringström

Alla politikernas tält på Lomma Festen.

Gatupratare: Vad Sverigedemokraterna vill inför EP-valet.

I bild: Janette Larson

Politiker Racet ska precis börja! Sverigedemokraterna är andra kanoten från höger.

Alla valkampanjs arbetarna under Lomma Festen. Ett stort tack till Ungsvenskarna som kom och hjälpte oss!