Lommafesten 2017 | Sverigedemokraterna i Lomma

Lommafesten 2017

Lördagen den 27 maj deltog SD Lomma i Lommafesten. Av de sju politiska partier som finns representerade i Lomma kommunfullmäktige hade fyra st. valt att delta i Lommafesten. Det var M, S, SD och C som hade rest sina tält på Varvstorget. Fem partier (M, S, SD, KD och C) utmanade varandra i politikerpaddlingen som avgjordes i Höje ås utlopp.

Distrikt Skåne medverkade i SDs tält genom att sälja profilprodukter. Många Lommabor besökte tältet för att fråga om SDs inställning i olika lokalpolitiska frågor. 100 st. av besökarna i SDs tält passade på att testa sina kunskaper om SD genom att svara på tipsfrågor. Två personer lyckades pricka in sju rätt av maximalt åtta möjliga.

Paddlingstävlingen kunde slutat bättre för SDs paddlare. SD startade lite avvaktande och efter ca 50 m välte vår kajak. Men vi laddar om och 2018 kommer vi komma väl förberedda till tävlingen.

Fr v Conny Ringström (suppleant i styrelsen), Jimmy Ringström (vice ordförande), Robin Persson (Ungsvenskarna) och Åsa Wittenfelt (ordförande). Alla foto: Tommy Nilsson

Jimmy och Conny Ringström justerar flytvästarna inför paddlingen

SD paddlarna på väg till start

Startskottet har precis gått