Möte för nya medlemmar i Malmö | Sverigedemokraterna i Lomma

Möte för nya medlemmar i Malmö

SD Malmö hade idag ett introduktionsmöte för nya medlemmar, och vi från Lomma var inbjudna. Detta är ett av flera sätt som binder samman de olika kommunföreningarna; när en kommunförening har sammanträde eller annan aktivitet så är det mycket vanligt att en eller flera grannföreningar deltar. Och det kan dessutom vara ganska tacksamt i ett introduktionsmöte visa upp vår organisation från flera håll.

När man samlar en hop människor som inte känner varandra så är det normalt att det blir tyst i rummet, men det tog inte många minuter innan Jörgen Grubb fick pratkvarnarna att gå på högvarv. Alla hade mycket att berätta om vad de upplevt i dagens samhälle, och vad som fått dem att just rösta på Sverigedemokraterna och framförallt: Bli medlemmar i SD Malmö.

De två timmarna som mötet varade räckte inte; vi hade alla så otroligt mycket att diskutera. Allt ifrån hur det svenska samhället alltmer börjar likna gamla Sovjet, till Malmös enorma skillnader skolor emellan. Dessa diskussioner fortsatte utanför dörrarna ytterligare en stund.

Det är tyvärr den bittra sanningen som många svenskar upplever idag: Polisens passiva beteende, regeringens förtryck av den egna befolkningen och smörande för nykomlingar, och kanske framförallt den breda otryggheten. Och hade de övriga riksdagspartierna gjort sitt jobb, att förbättra livssituationen hos majoritetsbefolkningen, så skulle inte SD behövas. Vi är ensamma om att vilja skapa ett samhälle där alla medborgare har exakt samma rättigheter och skyldigheter.

Christoffer Brinkåker
Sekreterare, SD Lomma