Ordförande inlägg, 1:2012 | Sverigedemokraterna i Lomma

Ordförande inlägg, 1:2012

Sedan valet 2010 har de två mandat som SD vann i kommunal valet tyvärr stått obesatta, på grund av att en fungerande lokalförening saknades i Lomma. Nu är det hög tid att rätta till detta missförhållande. Den 16 maj hölls därför ett bildande möte, där representanter för Lomma samt Malmö bildade en styrelse, och därmed en aktiv Lokalförening, med säte i Lomma.

Till en början ingår representanter för SD Malmö som mentorer för att vägleda oss i ett uppstartande skede, tills dess vi Lommabor själva är tillräckligt ”varma i kläderna” för att själva sköta detta.

För att vi skall lyckas med detta behöver vi andra eldsjälar som är villiga att ingå i styrelsen, samt hjälpa till med andra uppgifter, t.ex. utdelande av flygblad till hushållen i Kommunen. Är du intresserad av detta, hör av dig till någon av styrelsens medlemmar.

Vilka är då vi?
Förmodligen ett gäng som speglar den genomsnittliga Sverigedemokraten, som syns och hörs i våra medier, men samtidigt vill vi driva lokala frågor som speciellt intresserar Lommaborna, och eventuellt kan vara specifika för vår Kommun. Vi är lyckligt lottade i vår kommun, med få av de problem som vissa av våra grannkommuner brottas med, men allt kan bli bättre. Vi vill därför fortsatt förbättra skola, äldreomsorg, energipolitik och andra hjärtefrågor som är typiska för vårt parti, inte minst för att genomdriva en ansvarsfull invandringspolitik.

Jag skall inte bli långrandig med att upprepa våra politiska ambitioner, som ni kära läsare så väl känner till, men vill bara ge en kortfattad information och presentation av oss, och hälsar alla gamla och nya medlemmar välkomna till ett gott fortsatt lokalpolitiskt arbete.

Björn Almqvist,
Ordförande i SD lokalförening i Lomma